ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΕ ΔΥΣΛΕΞΙΑ
Οι προκλήσεις για τα παιδιά με δυσλεξία μέσα σε μια σχολική αίθουσα είναι καθημερινές και επαναλαμβανόμενες και αυτό επειδή η δυσλεξία δεν περιορίζεται μόνο στις μαθησιακές ικανότητες αλλά καλύπτει περισσότερες πλευρές. Η δυσλεξία δεν αφορά δυσκολίες στον γραπτό λόγο μόνο, αν και αυτή είναι η κύρια αιτία(Παντελιάδου,2011).
Η δυσλεξία επιδρά στον τρόπο που το άτομο επεξεργάζεται ,οργανώνει και θυμάται μια πληροφορία. Καθώς και στην οργάνωση ή στον τρόπο οργάνωσης του χρόνου. Επιφέρει επίσης προβλήματα στη μνήμη και σε επιτελικές λειτουργίες ( Κάκουρος & Μανιαδάκη,2003).
Υπάρχει έντονο το αίσθημα της ματαίωσης ,ντροπής και απογοήτευσης .Βιώνουν το αίσθημα της κούρασης από την υπερβολική προσπάθεια που καταβάλουν για να παρακολουθήσουν τους ρυθμούς της τάξης ,χωρίς τα αναμενόμενα αποτελέσματα. Διακατέχονται από αυξημένο άγχος και πίεση γιατί δε μπορούν ανταπεξέλθουν στα ακαδημαικά τους καθήκοντα(Χρηστάκης,2013).Μειώνεται η αυτοπεποίθηση και η αυτοεκτίμησή τους. Αποφεύγουν τη συμμετοχή σε δραστηριότητες για να μην εκτεθούν. Πολλές φορές απομονώνονται από τους συμμαθητές τους ή και στιγματίζονται.
Η ανεπαρκής κατάρτιση των εκπαιδευτικών ,η έλλειψη χρόνου και ο μη κατάλληλος εκπαιδευτικός εξοπλισμός δυσχεραίνουν ακόμη περισσότερο την κατάσταση.
Αντίθετα η προσαρμογή του τρόπου διδασκαλίας στις ανάγκες του παιδιού μπορούν να βοηθήσουν στην ανάπτυξη των δεξιοτήτων τους (Στασινός,2016)
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου