ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΕ ΔΥΣΛΕΞΙΑ
Δυσαναγνωσία: υπάρχουν φωνολογικά ζητήματα ,κάνουν αντιμεταθέσεις ή αντικαταστάσεις γραμμάτων ή λέξεων. Παραλείπουν ή προσθέτουν γράμματα ή συλλαβές. Έχουν αργό και μη κατανοητό ρυθμό στην εκφώνηση, με αποτέλεσμα και τη μειωμένη κατανόηση και αναγνώριση του κειμένου που διαβάζουν.
Δυσορθογραφία: δεν ακολουθούν βασικούς και απλούς κανόνες στην ορθογραφία. Τα γράμματα είναι άνισα μεταξύ τους και η γραφή ακατάστατη χωρίς κενά και συχνά δεν υπάρχει τονισμός.
Η σύνταξη και η δομή των προτάσεων είναι αδύναμες και ελλειπής. Αδυναμία παραγωγής γραπτού λόγου ακόμα και αν κατανοούν το περιεχόμενο ή μη κατανόηση του περιεχομένου με αποτέλεσμα να γίνονται λανθασμένες εκτιμήσεις.
Δυσαριθμησία: δυσκολία στην αναγνώριση αριθμών και μαθηματικών συμβόλων καθώς και στην εκτέλεση απλών μαθηματικών εννοιών και υπολογισμών.
Δυσκολία στον τρόπο έκφρασης και περιορισμένο λεξιλόγιο.
Μειωμένη ικανότητα μνήμης και συγκέντρωσης.
Αποσπώνται εύκολα ή έχουν υπερευαισθησία σε εξωτερικά ερεθίσματα .
Επηρεάζεται έντονα η ψυχοσυναισθηματική τους κατάσταση λόγω της συνεχούς ανασφάλειας και έλλειψης αυτοεκτίμησης(Μπότσας & Παντελιάδου,2007).
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου